ТУА БІТКЕН ЖҮРЕК АҚАУЛАРЫ БАР МЕКТЕП ЖАСЫНА ДЕЙІНГІ БАЛАЛАРДЫ ОҢАЛТУДЫҢ КОГНИТИВТІ КОМПОНЕНТІ. ӘДЕБИЕТКЕ ШОЛУ.
DOI:
https://doi.org/10.34689/h7jv2360Кілт сөздер:
когнитивті бұзылулар, туа біткен жүрек ақаулары, мектеп жасына дейінгі балаларАңдатпа
Кіріспе: пренатальды диагностика, кардиохирургия және қарқынды терапиядағы прогресстің арқасында ауыр ДПС бар балалардың өмір сүру деңгейі айтарлықтай өсті. Соңғы жылдардағы нейропсихологиялық зерттеулер ДПС-мен ауыратын балалардың когнитивті бейіннің бұзылуының даму қаупі жоғары екенін көрсетеді. Зерттеудің мақсаты: туа біткен жүрек ақаулары бар мектеп жасына дейінгі балаларды оңалтудағы когнитивті компоненттің рөлі туралы әдеби деректерді талдау. Іздеу стратегиясы: әдеби шолуды дайындау аясында соңғы 10 жыл ішінде ғылыми ақпаратты іздеудің көп сатылы стратегиясы келесі мәліметтер базасы мен платформаларын қолдана отырып жүзеге асырылды: PubMed, Google Scholar және UpToDate. Іздеу қорытындысы бойынша зерттеудің мақсаты мен тақырыбына неғұрлым сәйкес келетін 71 ғылыми жарияланым таңдалды. Нәтижелер: баланың когнитивті қызметі туа біткен жүрек ақауы болған кезде ең осал салалардың бірі болып табылады, ол патологияның өзінен ғана емес, сонымен қатар міндетті кардиохирургиялық араласудан да әсер етеді. Бұл мәселеге көбірек назар аударылғанына қарамастан, туа біткен жүрек ақаулары бар балалар мен жасөспірімдерде когнитивті бұзылулардың таралуы әлі де бағаланбайды және клиникалық тәжірибеде толық көрінбейді. ДПС-дағы нейродамудың бұзылуы антенатальды кезеңнен бастап операциядан кейінгі қалпына келтіруге дейінгі әртүрлі кезеңдерде әсер ететін факторлардың күрделі өзара әрекеттесуіне байланысты. Когнитивті бұзылулардың болжаушыларына органикалық (соның ішінде созылмалы гипоксия және церебральды гипоперфузия) және ятрогендік әсерлер (мысалы, жүрек-өкпе айналымы, анестезия, операциядан кейінгі асқынулар) жатады. Қорытындылар: бірқатар мемлекеттерде хирургиялық емдеуден кейін ДПС бар балаларды бақылау мен қолдаудың құрылымдық бағдарламалары жоқ, когнитивті және психоэмоционалды дамуды күнделікті бағалау жүргізілмейді, нейропсихологиялық диагностика мен түзету әдістерін меңгерген мамандар жетіспейді.
Әдебиеттер тізімі
Kapanova A.A., Alimbaeva A.R., Dairbekov Y.E., Abylgazinovа A.Zh., Bektar Zh.S., Kovylina R.G., Masalov A.Ye., Terdykbayeva Z.S. cognitive component in the rehabilitation of preschool children with congenital heart defects. Literature review // Nauka i Zdravookhranenie [Science & Healthcare]. 2025. Vol.27 (3), pp. 245-254. doi 10.34689/SH.2024.27.3.026
Қапанова А.А., Алимбаева А.Р., Даирбеков Е.Е., Абылгазинова А.Ж., Бектар Ж.C., Ковылина Р.Г., Масалов А.Е., Тердыкбаева З.С. Когнитивный компонент в реабилитации дошкольников с врожденными пороками сердца. Обзор литературы // Наука и Здравоохранение. 2025. Vol.27 (3), С. 245-254. doi 10.34689/SH.2024.27.3.026
Қапанова А.А., Алимбаева А.Р., Даирбеков Е.Е., Абылгазинова А.Ж., Бектар Ж.C., Ковылина Р.Г., Масалов А.Е., Тердыкбаева З.С. Туа біткен жүрек ақаулары бар мектеп жасына дейінгі балаларды оңалтудың когнитивті компоненті. Әдебиетке шолу // Наука и Здравоохранение. 2025. Vol.27 (3), С. 245-254. doi 10.34689/SH.2024.27.3.026
Жүктеулер
Жарияланды
Лицензия
Авторлық құқық (c) 2025 Рецензируемый медицинский научно-практический журнал «Наука и здравоохранение»

Бұл жұмыс Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Дүние жүзінде.